5 проблем сучасного дистанційного навчання
Навряд чи дистанційне навчання можна назвати ефективним в наших умовах. І мені справді щиро жаль, що ми всі опинилися в такій ситуації, коли в руках у кожного (!) смартфон, але опанування ним для багатьох закінчилося на Viber, Facebook та Instagram. Дистанційне навчання за допомогою смартфона? Ні, не чули!
Отже, #проблема 1 - небажання багатьох сучасних (?) вчителів сприймати смартфон як засіб навчання. 📱 Боязнь спробувати нове - і провалитися: що ж, ніхто не хоче впасти в очах своїх учнів. Проте, знаєте, діти оцінять і підкажуть, як! Зрештою, може, сьогодні учні ще краще сприйматимуть нас саме через екран, бо в нього вони дивляться частіше, ніж в очі своїх батьків, друзів і т.д.
P.S. Зворотня сторона цієї медалі (тобто спробувати нове і не бути успішним) - це реакція батьків. Вони не оцінять. І не підтримають. Бо для них вчитель - це цар і бог, який не має права на помилку.
#Проблема 2 - небажання переорієнтовуватися в цілому! Всі ми розуміємо, що дистанційне навчання - це явище тимчасове (на щастя чи на жаль?). Навіщо зараз переучуватися, щось там змінювати, підлаштовуватися під незрозумілі нам умови, якщо скоро це минеться і ми повернемося до рідненької, звичної нам класно-урочної системи? Знаєте, часто спадають на думку школи дистанційного навчання в Австралії, де буває один навчальний заклад в радіусі 500 км (ну такі вже особливості ландшафту і стилю життя й господарювання австралійців). То для них система віддаленого навчання звична і цілком нормальна. Ех, повчитися б у австралійців, перейняти трошки досвіду!
#Проблема 3 - це все-таки технічна сторона. На жаль, всі ми знаємо, що смартфон без Інтернету - це просто дорога іграшка. І (знову ж таки, на жаль!) не в усіх куточках України є доступ до хорошого, якісного Інтернету. Тим більше, в умовах, коли всі сидять вдома і активно "поїдають" мегабайти трафіку!
#Проблема 4 - низька мотивація дітей до навчання. Погодьтеся: діти, які й за звичного їм режиму навчання не дуже старалися, зараз взагалі ігнорують усілякі там Google classroom, Zoom... Цікаво, а хоч уроки по ТБ дивляться? 🤔
#Проблема 5 - відсутність чітких вимог і критеріїв оцінювання. Петрик виконав сьогодні всі завдання з математики - молодчинка, розумний учень. А Марійка навіть не зазирнула у виставлені завдання - ну нічого, завтра виконає. Може... То яку оцінку поставити сьогодні Петрику, а яку - Марійці? Та й чи ставити взагалі? І якщо ставити, то за якими критеріями. Адже очевидно, що підходи до навчання змінилися, то й підходи до оцінювання теж мають бути переглянуті.
Номер проблеми (1, 2... 5) тут не має абсолютно ніякого значення. Всі вони однаково важливі. Проте давайте подивимося на це з іншого боку - давайте перетворимо проблеми на виклики! І тоді працювати стане легше. Ну чомусь я в цьому впевнена :)
Коментарі
Дописати коментар